Treci la categoria produselor Treceți la coș Treceți la navigare

⭐⭐⭐⭐ Magazinul nostru are evaluări excelente pe Compari.ro  Vizualizați recenziile

Cum ne îmbrăcăm când alergăm iarna?

Sunteți obișnuit să alergați regulat, a venit iarna și vă este teamă că va trebui să vă opriți din alergat câteva luni? Nu vă faceți griji deloc. Amintiți-vă doar câteva principii și îmbrăcați-vă bine și, în cele din urmă, s-ar putea să descoperiți că vă place să alergați iarna.


Cuprins

Vă place senzația de satisfacție pe care o aveți după ce alergați pe îngheț, senzația de încălzire după o vreme, sunetul zăpezii sunt pasul dvs., ferestrele luminate ale caselor pe lângă care treceți, căldura de acasă și mirosul ceaiului pe care îl torni după ce alergați? Alergarea în timpul iernii ascute simțurile, vă face mai prezent și, datorită senzației de disconfort, vă puteți bucura pe deplin de confort la întoarcere.

Și care sunt regulile pe care este bine să le urmați atunci când alergați iarna? Veți afla în rândurile următoare.

 

Intensitate

Dacă începi în timpul iernii, concentrează-te pe alergarea la intensitate scăzută. Treptat, pe măsură ce te obișnuiești și alergările de iarnă nu mai sunt un șoc pentru corpul tău, poți chiar să accelerezi sau să incluzi alergări în trepte. Când vă simțiți ca un alergător experimentat în timpul iernii, atunci cu siguranță veți putea face față și intervalelor. Inițial, însă, este important ca intensitatea alergării să fie constantă sau în creștere pe toată durata antrenamentului. Dacă intensitatea scade, riscați să răciți. Treptat, însă, vei deveni mai puternic, gâtul și plămânii tăi se vor obișnui cu aerul rece și vei putea să te lași din ce în ce mai mult în voia întâmplării.

 

 

     Despre autor

Kateřina Balcarová

Katka e mama a doi copii mici. După ce a intrat în concediu pentru creșterea copilului, ea și-a schimbat pasiunea pentru alpinism pentru pasiunea pentru alergare și a reușit distanțe ultra-maratonice. În plus, este instructor de alpinism și îi place să împărtășească tuturor din experiențele sale în alpinism, drumeții, alergare și părinți pasionați de outdoor.

 

 

Fular

Pe măsură ce temperaturile scad sub zero grade, nu uitați de fular , iar la temperaturi mai scăzute, trageți-l peste gură și respirați prin el. Din nou, aceasta este regula de aur pentru alergătorii de iarnă începători, treptat, corpul tău se va obișnui cu noii stimuli și poate că, în timp, vei putea alerga chiar și fără fular. Pentru mine personal, însă, de la început, fiecare alergare fără fular a fost răsplătită cu o durere în gât și o tuse.

 

Mai puțin înseamnă mai mult

Îmbrăcați-vă ca și cum ar fi 10 grade mai mult decât temperatura reală. Mai ales la temperaturi mai scăzute, alergările pot fi foarte dure în primele minute dacă respectați această regulă, dar trebuie să rezistați și vă veți încălzi în curând. Dacă vă îmbrăcați mai mult, primele minute vor fi plăcute, dar restul antrenamentului veți alerga transpirat.

 

Îmbrăcăminte

Luați informațiile prin filtrul dvs., vă descriu cum mă îmbrac eu iarna. Repet, echipamentul este foarte individual. Vă puteți da seama că sunteți bine îmbrăcați prin faptul că vă este frig când ieșiți afară și după aproximativ 5 minute vă simțiți confortabil. Dacă aveți nevoie de două, trei sau patru straturi, va trebui să testați singur.

 

 

Începem să alergăm treptat 10 km în 3 luni

Vreți să începeți cu alergarea, dar după un minut vi se taie respiraţia? Vă vom sfătui cum să începeți alergarea, astfel încât să puteți reuși în siguranță și fericit să alergați 10 km în trei luni.

>>> Citiți mai departe <<<

 

Șosete

Alegeți neapărat șosete care ajung deasupra gleznelor. Dacă purtați încălțăminte cu membrană, șosetele mai slabe sunt suficiente, dacă purtați dintre cele fără membrană, alegeți șosete mai călduroase de calitate, de exemplu Warg Trek Merino.

 

Pantaloni / colanți / colanți izolați

Trebuie să testați singur temperatura, momentul în care trebuie să treceți de la colanți ușori la modele mai călduroase este foarte individual. Pantalonii termici separati sunt, de asemenea, o soluție excelentă. Dacă plouă sau plouă torențial, atunci vă recomand să alegeți o versiune impermeabilă, cum ar fi Swix Focus Wind.

 

Tricou / hanorac / geacă

Ca strat de bază, aleg întotdeauna un tricou termic cu mânecă lungă (de exemplu, Under Armour Authentics Crew), pe care îl completez uneori cu un tricou cu mânecă scurtă. La temperaturi de la -5 °C în jos, adaug un hanorac ușor, dacă nu ninge sau scurtez alergarea. Dacă ninge și am de gând să alerg mult, atunci îmi iau o jachetă ușoară cu membrană în locul hanoracului. Iau combinația de tricou, hanorac și jachetă doar atunci când sunt geruri foarte puternice, care se apropie de -20 °C. De asemenea, în oferta noastră puteți găsi geci de alergare cu membrană, de exemplu High Point Active Lady Jacket sau hanorace potrivite pentru alergare, de exemplu Regatta Montes.

 

 

 

Regenerarea după efortul fizic

Atât de des trecută cu vederea, și totuși atât de importantă. Pe aceasta se bazează rezultatele excelente ale sportivilor, dar are și un impact asupra eșecurilor acestora. Dacă o neglijăm mult timp, aceasta poate duce la surmenare și chiar boli cronice. Ce credeți? Despre regenerare. De ce este atât de importantă? Cum să vă regenerați corect și ce să folosiți?

>>> Citiți mai departe <<<

 

Mănuși

În condiții normale de iarnă, sunt suficienți pantofii de alergare ușori și neizolați, iar în condiții de frig sever este bine să vă îmbrăcați adecvat. La temperaturi de până la -5 ° C, de obicei nu port mănuși deloc, doar îmi trag mânecile peste mâini înainte de a mă încălzi. Am testat mănușile Etape Everest WS+de la 4camping.cz pentru condiții reci.

 

Căciulă / banderolă

Chiar și în iarnă grea, materialele mai slabe vor fi suficiente. Cu cât se face mai frig, alegeți o căciulă în locul unei banderole.

 

Fular

Depinde de dvs ce material alegeți, fularul vă va proteza gâtul. Personal, prefer mai mult materialele mai slabe. 

 

 

 

Alergarea și pierdere în greutate

Sezonul costumelor de baie se apropie și mulți dintre noi suntem deranjați de niște (kilo) grame în plus... Dar să nu disperăm, putem schimba asta, de exemplu, datorită alergării.

>>> Citiți mai departe <<<

 

Încălțăminte

Nu aveți nevoie de pantofi speciali de alergare pentru iarnă. Doar asigurați-vă că talpa se potrivește cu suprafața pe care alergați. Fiți atenți la capcanele unei combinații de gheață și întuneric timpuriu.

Personal, fac parte dintr-un grup mai restrâns de alergători care preferă pantofii cu membrană Gore-Tex iarna, cu cât alergarea este mai lungă, cu atât îi apreciez mai mult. Mai ales pe geruri puternice sau la temperaturi în jur de zero grade, când zăpada este umedă sau sunt bălți peste tot. În acel moment, aleg varianta picioarelor transpirate decât băile înghețate :) Unele persoane rezolvă această problemă cu șosete cu membrană sau neopren, iar alți alergători nu o rezolvă în nici un fel și nu sunt deranjați de pantofii uzi.

În oferta bogată de pantofi de alergare 4camping puteți găsi mai multe modele cu membrană Gtx, de exemplu Hoka One One Challenger Atr 6 Gtx.

 

Link-uri utile

 

Autor: Kateřina Balcarová

Imaginiarhiva autorului pixabay.com, pixabay.com

Ce ne luăm cu noi când practicăm sporturi nautice?

Sfaturi

Cum să împachetezi pentru excursiile pe apă? Ce să iei cu tine și ce să lași acasă? Inspiră-te în articolul nostru de astăzi.

Cum să vă pregătiți de maraton

Sfaturi

Marcel Fronko este un alergător pasionat. Vă împărtășește planul de antrenament și experiența sa în pregătirea pentru maraton în articolul de astăzi. Dacă vă pregătiți pentru un maraton sau altă cursă de alergare, atunci acest articol este pentru dvs.!

Întărirea imunității prin ”călire”

Sfaturi

Căutați o activitate care să nu vă ia ore întregi, dar vă va duce totuși suficientă odihnă psihică și, în același timp, să vă întărească imunitatea? Atunci asigurați-vă că încercați să vă ”căliți”!