Treci la categoria produselor Treceți la coș Treceți la navigare

💣 BLACK FRIDAY -30% până la -60% la echipamente de exterior Detalii

Întărirea imunității prin ”călire”

Căutați o activitate care să nu vă ia ore întregi, dar vă va duce totuși suficientă odihnă psihică și, în același timp, să vă întărească imunitatea? Atunci asigurați-vă că încercați să vă ”căliți”!


Cuprins

Fără îndoială, unul dintre aspectele pozitive ale erei covid este că mulți oameni au descoperit beneficiile întăririi imunității. O ședere scurtă, dar regulată în apă rece ca gheața, ne face mai rezistenți la boli și stres. Ne permite să uităm complet toate grijile pentru câteva momente valoroase și să ne concentrăm doar asupra noastră. În două minute, veți crea atât de multe endorfine încât s-ar putea să nu le consumați nici după o oră de sport intens. 

 

De ce să începi să te ”călești”?

Călirea vă adaptează corpul la frig în primul rând. Cu expunerea regulată la frig, organismul produce grăsime brună, care menține organele interne calde. Datorită acestui fapt, sunteți protejat împotriva răcelii atât din punct de vedere emoțional, cât și medical. Odată cu procesul de călire regulat, veți descoperi în curând că sunteți mai puțin predispus la boli precum răceala, viroza sezonieră, durerile de gât sau gripa, care se transmit mai ușor pe vreme rece, la temperaturi de la 0 la 5°C. Însă important este regularitatea pentru că atunci când este întreruptă, chiar și pe termen scurt, adaptarea dispare rapid și trebuie să începeți din nou. 

Un alt beneficiu al întăririi sistemului imunitar este odihna mentală. Vremurile de azi se caracterizează prin faptul că suntem înconjurați de o gamă largă de percepții intense, facem sau ne gândim constant la mai multe lucruri în același timp și creierul nostru nu se odihnește niciodată. În acest proces este important să nu ne gândim chiar la NIMIC. În capul nostru este doar... gol și creierul dobândește calmul râvnit. Pentru câteva minute sunteți doar aici și acum. Acesta poate fi motivul pentru care călirea este menționată ca o posibilă prevenire și uneori parte a terapiei împotriva bolilor mintale. 

În timp, veți observa că sunteți mai rezistent la stres, sunteți mai perseverent și mai răbdător și începeți să tolerați foarte bine disconfortul. Acest lucru este valabil mai ales dacă puteți deveni conștient de situația pe care o trăiți în viața de zi cu zi și dacă vă angajați simțurile așa cum o faceți în mod natural în apa rece. 

 

 

Cum să susțineți sistemul imunitar

Imunitatea este de fapt un „scut” care ne protejează sănătatea. Iată câteva sfaturi despre cum să nu slăbești sistemul imunitar, ci să-l întărești.

>>> Citiți mai departe <<<

 

Întărirea imunității ca stil de viață

Este probabil ca întărirea imunității să îi atragă inițial pe cei care sunt apropiați de natură, cărora le place să fie expuși la intemperii și să le simtă puterea. 

În mod similar, întărirea imunității poate fi atractivă pentru minimaliști. Este un hobby pentru care nu aveți nevoie de aproape nimic ce nu aveți deja acasă, nu costă practic nici timp, nici bani, nu creați deșeuri. Nu este nevoie să aranjați un serviciu de babysitting pentru copii, ei se pot descurca cu siguranță în cele câteva minute în care sunteți în apă și s-ar putea chiar să vi se alăture în curând. Pur și simplu nu aveți nevoie de nimic pentru a face asta.

Un alt grup specific sunt așa-numiții "iubitori de disconfort". Oameni cărora le place să părăsească zona de confort, pentru că doar datorită acesteia pot fi mulțumiți în zona de confort obișnuită. 

În prezent călirea îi va atrage cu siguranță pe oamenii care vor să fie la modă. Pe Facebook, se pot alătura mai multor grupuri specifice pentru întărirea imunității, pot împărtăși fotografii și se pot motiva reciproc. 

Dar cu siguranță există mult mai multe motive și cred că oricine încearcă să se călească, chiar dacă nu este un tip natural, un iubitor de disconfort sau un minimalist, se poate regăsi foarte repede în acest proces. 

 

      Despre autor

Kateřina Balcarová

Katka e mama a doi copii mici. După ce a intrat în concediu pentru creșterea copilului, ea și-a schimbat pasiunea pentru alpinism pentru pasiunea pentru alergare și a reușit distanțe ultra-maratonice. În plus, este instructor de alpinism și îi place să împărtășească tuturor din experiențele sale în alpinism, drumeții, alergare și părinți pasionați de outdoor.

 

 

Riscurile ”călirii” neinformate

Întărirea are și riscurile sale. Este bine să vă informați despre acestea, pentru că pot fi prevenite prin procedura potrivită. 

Vă expuneți riscului de arăci și, ulterior, de a deveni mai predispus la bolile de sezon dacă nu aveți suficientă răbdare, dacănu acordați timp organismului dumneavoastră să se adapteze la frig și dacă vă expuneți la frig mai mult timp decât poate tolera organismul dumneavoastră. 

Când vă scufundați în ape înghețate, vă puteți tăia de gheață. Dar cum apa vă răcorește bine și amorțește tăieturile, probabil că nu veși simți până la mal. 

Dacă aveți probleme cardiace sau vasculare, asigurați-vă că obțineți acordul medicului înainte de a începe un astfel de proces. Scufundarea în apă rece este un șoc pentru corp, iar tensiunea asupra inimii este uriașă. 

Practicați întărirea imunității în doi. Dacă unul dintre voi este rănit, vii se face rău sau inima cedează, partenerul dvs. vă trage la mal, vă oferă ajutor și cheamă o ambulanță dacă este necesar. 

Dacă înnotați, atunci recomand să cumpărați o plută de înnot. O aveți atașată de talie,pregătită. Vă puteși odihni pe ea dacă se întâmplă mai rău și vă pierdeți cunoștința, partenerul vă va găsi imediat și vă va muta la țărm,unde poate acorda primul ajutor. 

O disciplină de un cu totul alt nivel, care depășește sfera de aplicare a articolului nostru, este înotul sub gheață. Dacă aveți de gând să faceți acest lucru, aflați informațiile necesare înainte (!!!!). Dacă faceți totul corect și sunteți suficient de bine asigurați, atunci și acest lucru se poate face în siguranță. 

 

Ce ar putea fi util în procesul de întărire a imunității: 

  • Prosop - Recomand sa alegeți dintre cele compacte și cu uscare rapidă. Este potrivit dacă apoi includeți călirea în programul zilnic obișnuit (călătorii,excursii, călătorii la/de la serviciu, ...)

 

 

  • Sandale - un lucru minunat pentru cei care nu se simt confortabil să alerge desculți pe zăpadă. De multe ori trebuie să alergi câțiva metri de la cort/loc de campare până la apă. 

 

  • Căciuli de iarnă - dacă faceți parte din grupul celor care poartă căciuli de iarnă rezistente, puteți alege din tot felul de materiale, culori și modele. Dar este vorba în principal despre aspect. 

 

  • Un pad/mat - un mare ajutor, mai ales atunci când este ud, noroios sau pur și simplu incomod să stai desculț. Pad-ul vă protejează lucrurile împotriva umezelii sau murdăriei și vă izolează termic picioarele. 

 

  • Șosete, încălțăminte și mănuși din neopren- să recunoaștem, degetele de la picioare și de la mâini pot fi dureroase atunci când îngheață. Le puteți proteja cu șosete (încălțăminte) sau mănuși din neopren, care le vor menține calde și vă vor proteja piciorul de răni. 

 

 

Cum să vă păstrați picioarele calde

Atunci când degetele de la picioare se răcesc, este greu să le readuceți la temperatura normală. Fanii turismului alpin știu cu siguranță cum se ajunge din cauza neglijării degetelor cu aspect de ceară (pe scurt: albastru-negru-la revedere).

>>> Citiți mai departe <<<

 

Cum se începe

Cel mai important principiu este perseverența. Ideal este să începeți la sfârșitul verii, când încă vă puteți scălda în mod natural în apă relativ caldă. Tot ce trebuie să faceți este să continuați. Numai pe parcurs ce se răcește apa vă scăldați pentru un timp mai scurt. 

Dacă începeți într-o altă perioadă a anului, atunci cel mai bine este să începeți la duș, unde puteți regla temperatura apei. Începeți cu apă călduță și după o săptămână încercați să scădeți temperatura apei treptat. Când vă simțiți pregătit, încercați apa în natură. 

Cu sau fără capul acoperit? Încercați-le pe amândouă și vedeți ce vi se potrivește mai bine. Eu personal nu văd nicio diferență. 

De câte ori pe săptămână? Este ideal de 3-5 ori pe săptămână. Trebuie să acordați organismului dumneavoastră timp pentru a se regenera și a se adapta. Femeile ar trebui să renunțe la călire în primele zile ale menstruației. 

Cât timp să stați în apă? Începeți cu o jumătate de minut, adăugând încă o jumătate de minut în fiecare săptămână. Celemai maribeneficii pentru sănătate seobțin cu 3-4 minute de imersiune, șederile mai lungi nu au mari beneficii . Dar dacă vă aduce bucurie, nu ezitați să vă prelungiți șederea. Timpul maxim de siguranță în apă înghețată este de 22 de minute. Desigur, vei ajunge la asta cel mai devreme după câteva luni de călire cu adevărat regulată. 

 

Cum să te pregătești pentru imersiune. Calmați-vă, respirați adânc de câteva ori, concentrați-vă și acceptați că pt căteva secunde vă va fi frig. Intrați și scufundați-vă cu predare și pace deplină. În apă, concentrează-te asupra ta, respiră și simte cum senzația inițială de disconfort începe să dispară după 20-30 de secunde. 

Încălziți-vă prin mișcare după călire. Ca un sfat, ar trebui să vă mișcați atâta timp cât ați fost scufundat. Să aveți ceva de mâncat și de băut la îndemână. Ceaiul vă va încălzi plăcut, iar mâncarea vă va reface energia pierdută, se spune că un minut petrecut în apă sub 4 grade face corpul să consume 400 kcal. 

Întărirea are mai multe beneficii dacă o practicați dimineața. Totuși, dacă nu se potrivește din cauza sarcinilor zilnice normale, nu se întâmplă absolut nimic. Dacă vă gândiți cu seriozitate la întărirea sistemului imunitar , trebuie să integrați procesul în viața de zi cu zi, astfel încât organizarea să vă dea cât mai puține bătăi de cap. Dacă o faceți în drum spre casă de la serviciu sau când copiii sunt ocupați nu se întâmplă nimic. Nu vă complicați viața mai mult decât trebuie. 

 

Link-uri utile

 

Autor: Kateřina Balcarová

Resurse: arhiva autorului, unsplash.com, pixabay.com

Bikepacking de la A la Z

Sfaturi

Bikepacking este o nouă tendință în călătoriile cu bicicleta. Cum să vă împachetați pentru o astfel de aventură cu bicicleta, cum să alegeți o geantă și cum să planificați un traseu? Toate acestea le veți afla în articolul de astăzi despre bikepacking.

Cum să alegi un cort frontal potrivit?

Sfaturi

Un articol pentru toți cei care se gândesc să-și cumpere un cort frontal, dar se pierd în selecția uriașă de pe piață. Te vom ajuta să te orientezi în marea de produse specifice.

Ce ne luăm cu noi când practicăm sporturi nautice?

Sfaturi

Cum să împachetezi pentru excursiile pe apă? Ce să iei cu tine și ce să lași acasă? Inspiră-te în articolul nostru de astăzi.

Selectăm pentru dvs.

70,00 Lei (14.29 %) 60,00 Lei

Comparat

70,51 Lei (20.58 %) 56,00 Lei

Comparat

86,00 Lei (24.42 %) 65,00 Lei

Comparat

54,00 Lei (20.37 %) 43,00 Lei

Comparat

73,00 Lei (20.55 %) 58,00 Lei

Comparat