Treci la categoria produselor Treceți la coș Treceți la navigare

⭐⭐⭐⭐ Magazinul nostru are evaluări excelente pe Compari.ro  Vizualizați recenziile

Cum se alege un sac de dormit de damă

Probabil că cunoașteți situația când în primele ore ale dimineții, frigul se strecoară prin sacul de dormit începând de la picioare. În continuare, veți găsi sfaturi despre alegerea unui sac de dormit adecvat și câteva modalități cu privire la modul în care puteți combate frigul.

 

Cuprins

Pe locuri! Fiți gata! Start!

Începem cu selecția unui sac de dormit pentru femei. Selecția se va baza pe temperatura de confort, lungime și formă. Nu vom uita să menționăm specialitățile sacilor de dormit concepute pentru femei, precum material suplimentar izolant în zona picioarelor sau căptușeală din alte materiale.

1. Determinarea temperaturii

În ceea ce privește temperatura, după cum puteți citi în articolul Saci de dormit - Materiale de izolare și determinarea temperaturii, trebuie să vă orientați după temperatura de confort. Dacă sunteți foarte sensibil la frig, nu ezitați să alegeți un sac de dormit mult mai călduros decât aveți nevoie, la urma urmei, îl puteți deschide oricând.

2. Lungimea sacului de dormit

Lungimea sacului de dormit este foarte importantă. Dacă ”înoți” în sacul de dormit, corpul tău se va epuiza să poată încălzi toate spațiile libere ale sacului. Ideal, este ca sacul de dormit să fie cu 30 - 40 cm mai lung decât înălțimea ta. Dacă sacul de dormit este prea mic, corpul tău va comprima pereții acestuia și umplutura izolatoare. În acele locuri, căldura va scăpa din sacul de dormit și, dimpotrivă, veți simți frigul din afară.

Dacă nu depășești 175 cm, ai câștigat. O astfel de figură este descrisă în mod popular, ca fiind de damă și astfel, aceste modele sunt pe alocuri mai îmbunătățite și mai izolate. Pinguin, de exemplu, în cazul modelelor "lady" (sacul de dormit Savana, Mistral și Comfort) are interiorul din material poros de polistiren. Este funcțional și elimină umezeala, dar nu este un fluier rece, dimpotrivă. La atingere, este ca bumbacul. O altă marcă, care are modele de saci de dormit foarte reușite pentru femei este Husky. Annapurna Ladies și Ladies Majesty au, de exemplu, pe lângă izolația speciala, un sac suplimentar pentru picioare, iar modelul Ladies Motion are straturi în plus de izolație la piept și la picioare.

Aproximativ la fel, sunt și modelele cu prescurtarea SF a sacilor de dormit Boll, aceștia se caracterizează printr-un strat mai bun de izolație de la genunchi în jos. Puteți găsi, de asemenea, modele de lungimi reduse în oferta producătorilor Vango și HannahDacă sunteți ceva mai înaltă, nu este o problemă să alegeți un sac de dormit chiar și de 185 cm sau 195 cm, aici oferta de saci de dormit este mai mare, pur și simplu nu se mai caracterizează prin elementele menționate, cum ar fi izolarea termică la picioare. Puteți însă, să vă înfășurați picioarele într-un hanorac din fleece ușor, pe care îl purtați. Poliesterul poros menționat îl găsiți în cazul sacilor de dormit mai lungi de la Vango sau Boll.
   

3. Forma sacului de dormit

Acum, să ne uităm la formele sacului de dormit, practic puteți alege între cele de tip mumie și tip pilotă. Căldura este mai eficientă în cazul sacilor de dormit în formă de mumie. Ca și în cazul alegerii lungimii potrivite, această formă previne spațiul liber inutil în sacul de dormit.

Totuși, dacă știți că această formă este prea îngustă pentru dvs. și că nu veți dormi bine într-un astfel de sac, nu veți avea de ales decât să vă orientați către sacii de dormit în formă de pătură. Aceștia, se produc, de obicei, în lungimi de 185 - 190cm. Un astfel de sac de dormit, trebie să fie cât mai călduros. S-ar putea să vă placă Zulu Kabru pentru confort la 0 °C sau Pinguin Blizzard la 4 °C. Ambii saci de dormit, au un material destul de moale în interior.

Sfaturile promise pentru încălzire

Dar ce să faci dacă ai un sac de dormit cu adevărat călduros, dar termoreglarea corpului dvs. este atât de slabă, încât te trezești noaptea în frig sau, când în vacanță, începi să tremuri și nu te poți încălzi?

  • Începeți de la cap. Acesta elimină aproximativ 30% din căldura corpului, de aceea, o căciulă bună este un fel de ”prim ajutor”.
  • În zona gâtului, în sacul de dormit, probabil veți găsi un guler. Poate nu îl folosiți deloc, ceea ce este rău. Dacă îl veți strânge în jurul gâtului, căldura emanată de corp se va menține în sacul de dormit. 
  • Urmează trunchiul și picioarele – pentru aceste părți ale corpului este cel mai bine să vă îmbrăcați cu lenjerie termică călduroasă, ideală ar fi cea din lână sau polipropilenă (poliesterul are mai puțină retenție de căldură). Evitați bumbacul, care ar absorbi umezeala de pe corp și v-ar da senzația de frig.
  • Pentru picioare, recomandăm niște șosete un pic mai largi dar călduroase. Dacă și așa vă este frig, luați în călătoria dvs. un încălzitor pentru picioare, sacul de dormit va menține căldura ceva timp sau, înainte de somn, preparați ceai într-o sticlă rezistentă (de ex. Nalgene Wide Mouth). Vă va încălzi noaptea și îl veți putea bea călduț dimineața.

  • Dacă călătoriți cu persoana dragă, care nu este sensibilă la frig, puteți procura saci cu fermoar pe stânga și dreapa pentru a-i conecta. A doua persoană va încălzi spațiul pentru dvs. Ține cont doar că dormitul în sacii de dormit conectați nu este cel mai confortabil.
  • De asemenea, nu este foarte convenabil să beți alcool înainte de culcare, deoarece dilată vasele sangvine și scapă multă energie sub formă de căldură. De aceasta însă, veți avea nevoie în timpul nopții. Dacă totuși doriți să serviți un pahar, vă recomandăm să faceți asta când sunteți deja în sacul de dormit.
  • Asigurați-vă că nu vă este foame înainte de culcare și faceți puțină mișcare. Atfel îmbunătățiți circulația sanguină, iar câteva așezări, v-ar putea ajuta în cazul temperaturilor reci și, în plus, vă mai antrenați puțin.☺

Link-uri utile

Surse: unsplash.com

Ce ne luăm cu noi când practicăm sporturi nautice?

Sfaturi

Cum să împachetezi pentru excursiile pe apă? Ce să iei cu tine și ce să lași acasă? Inspiră-te în articolul nostru de astăzi.

Cum să vă pregătiți de maraton

Sfaturi

Marcel Fronko este un alergător pasionat. Vă împărtășește planul de antrenament și experiența sa în pregătirea pentru maraton în articolul de astăzi. Dacă vă pregătiți pentru un maraton sau altă cursă de alergare, atunci acest articol este pentru dvs.!

Întărirea imunității prin ”călire”

Sfaturi

Căutați o activitate care să nu vă ia ore întregi, dar vă va duce totuși suficientă odihnă psihică și, în același timp, să vă întărească imunitatea? Atunci asigurați-vă că încercați să vă ”căliți”!