Treci la categoria produselor Treceți la coș Treceți la navigare

Cum să alegeți hainele pentru alergat

Îmbrăcămintea adecvată pentru alergare este o garanție a multor kilometri mulțumiți. Katka Balcarová vă va sfătui cu privire la alegerea corectă.

 

Cuprins

Alergatul este unul dintre sporturile care nu sunt foarte exigente în ceea ce privește echipamentul. Nu ai nevoie de nimic în afară de pantofi și haine pentru el. Și alegerea hainelor și a încălțămintei va decide foarte mult cum te simți în timpul alergării. Important este să analizați cât mai multe criterii atunci când se face cumpărătura, haide-ți să le disecăm împreună.

 

 

     Despre autor

Kateřina Balcarová

Katka este mama a doi copii mici. După ce a intrat în concediu pentru creșterea copilului, ea a schimbat pasiunea pentru rock climbing alpinist pentru pasiunea pentru alergare și a reușit să alerge distanțe ultramaratonice. În plus, este instructor de alpinism și îi place să împărtășească tuturor experiențele sale din alpinism, drumeții, alergare și ”părinți outdoor”.

 

 

Confort

Alegeți doar haine concepute special pentru alergare. Îmbrăcămintea de alergare este ușoară, are de obicei un minim de cusături care te-ar putea deranja, straturile inferioare elimină bine transpirația.

Dacă este posibil,încercați întotdeauna să îmbrăcați hainele de alergat și, când încercați, în primul rând, concentrați-vă dacă nu vă strâng, nu vă restricționeză mișcarea sau cad dimpotrivă. Încercați straturile inferioare cu atenție, trebuie să se potrivească perfect cu silueta dvs.

Am renunțat deja la tricourile mele strânse, care se ridicau în sus,de a trebuit să le trag în jos la fiecare a treia treaptă. Sau la fusta de alergare , pe care trebuia să o trag la  munte la fiecare câțiva pași...și aș putea continua.

Prin urmare, încercați-le corect, nu vă lăsați păcăliți de faptul că piesa dată vă place cum vă vine. Faceți câteva genoflexiuni, plimbați-vă prin magazin, verificați dacă hainele dvs. nu vă strâng nicăieri sau nu sunt  prea mari. Veți face mii de pași cu fiecare alergare și fiecare cea mai mică imperfecțiune se va înrăutății cu fiecare pas, iar în final, ultimul lucru la care vă veți concentra în timpul alergării va fi alergarea.

 

Sezoane

În ceea ce privește sezonul, hainele de alergare pot fi împărțite în trei grupe:

Vară

  • Maiouri, tricouri cu mâneci scurte

De exemplu, veste și tricouri de alergare excelente sunt oferite de mărci Kilpi, Kari TraaAlpine Pro sau Icebreaker. Vara, vă vor fi suficiente cu materiale artificiale (de exemplu, poliester, polipropilenă), care au avantajul că se usucă rapid și nu se îngreunează.

 

  • Pantaloni scurți, fuste

Veți găsi, de asemenea, pantaloni scurți și fuste drăguțe în oferta noastră. Putem recomanda femeilor, de exemplu, o fustă ușoară realizată de Craft sau pantaloni scurți confortabili de la Kilpi, bărbații vor aprecia cu siguranță pantalonii scurți respirabili și cu uscare rapidă din aceeași marcă.

Dacă coapsele tale se freacă în timpul alergărilor mai lungi, atunci ia-ți pantaloni scurți elastici cu chiloți sub pantalonii scurți sau fusta preferată, care nu se ridică în sus când alergi.

 

  • Șepci, ochelari de soare

Ochelarii de soare nu sunt doar domeniul sezonului estival, pe lângă faptul că aleargă pe vreme însorită, îi vei aprecia și pe frig sau vânt extrem, când nu poți vedea drumul din față pentru lacrimi.

 

  • Lenjerie intimă

Desigur, poți alerga în orice lenjerie intimă, dar dacă vrei să fii confortabil cu toate, alege lenjerie intimă pentru sezonul estival pentru vreme caldă.

 

Primăvara, toamna

  • Tricou lejer cu mâneci lungi

Pentru tricourile cu mânecă lungă, alegeți materialenaturale. Le veți folosi pe vreme mai rece, așa că veți aprecia mai mult confortul termic. Tricourile din lână merino sunt populare, pentru bărbați, de exemplu, cele de la producătorul ceh Sensor, iar pentru femei, tricourile Icebreaker cu un design popular.

 

  • Hanorac de alergat subțire

Alege din nou un material mai subțire, dacă este cu adevărat frig, poți îmbrăca o geacă peste hanorac și apoi regla straturile la temperatura curentă. Vă recomandăm popularele hanorace de la Alpine Pro sau Progress.

 

  • Geacă de primăvară/toamnă anti vânt

Variază în funcție de greutate și dimensiune. Dacă plănuiți alergări mai lungi, va trebui probabil să împachetați din când în când o geacă într-un rucsac de alergare.Unde, fiecare gram și centimetru salvat contează. Femeile nu vor fi dezamăgite de gecile de la Axon, în timp ce bărbații vor alege cu siguranță marca Progress.

 

 

  • Geacă ușoară cu membrană (pentru alergări lungi pe timp de toamnă cu vânt și ploaie )

Puteți ”sări” acest truc, dar dacă luați alergarea cu adevărat în serios, mergeți des în excursii de o zi și în orice vreme, atunci este un ajutor neprețuit și  se merită să plătiți în plus. Geaca te va proteja de ploaie și vânt, te vei încălzi în ea, dar în același timp este respirabilă, așa că dacă ai hainele stratificate corespunzător, transpirația va fi eliminată. Gecile de alergare cu membrană sunt oferite de branduri precum Kilpi sau Outdoor Research, de exemplu.

 

 

  • Colanți lungi subțiri

Colanții ușori din poliester vor fi suficienți pentru dvs., în cei căptușiți, vă veți încălzi inutil în timp ce alergați. Pe vreme rece și ploioasă, iau colanți de bumbac pentru a mă schimba într-un pub, într-un tren etc., într-un rucsacnu sunt atât de grei și nici voluminoși.

 

 

  • Banderolă

Banderolele de alergat nu numai că arată bine, țin de cald și îmblânzesc părul care-ți cade pe față , dar în același timp nu se supraîncălzesc ca o căciulă.

 

  • Fular subțire

Dacă temperaturile scad la zero sau chiar sub, atunci vă recomand un fular. Doar necăptușit, ușor. Este o prevenție excelentă împotriva frigului de toamnă și de iarnă .

 

Iarna

Iarna, mai degrabă decât să cumpărați haine noi de iarnă, experimentați straturi de haine de toamnă în jumătatea superioară a corpului. Adică, în timp ce toamna porți doar un tricou, un tricou și un hanorac sau un tricou și o geacă, iarna ajungi la tricou, hanorac și geacă în același timp timp. În plus, obțineți următoarele:

  • Colanți termici

 În zilele mai reci de iarnă, colanții de iarnă, care au o căptușală interioară din material cald, au funcționat cel mai bine pentru mine. O altă soluție este de a purta un strat intim funcțional (de exemplu, merino), fie  cu colanți, fie în combinație cu pantaloni mai slabi.

 

  • Ciorapi pentru alergat

Concepuți pentru vreme mai rece. Dacă nu aveți pantofi de calitate concepuți pentru a alerga iarna, atunci vă recomand să cumpărați șosete din neopren.

 

  • Mănuși

În timpul lunilor de iarnă, dacă temperatura raportată este sub -10 grade, port mănuși de cross-country, izolate.

 

  • Căciulă subțire 

Uitați de căciulile de schi calde și stufoase. Puteți alerga cu căciuli subțiri, puteți alege dintre materiale naturale și artificiale. Este important l să vi se potrivească bine, să nu se miște în timp ce alergați.

 

  • Fular călduros

Fularul vă va proteja gâtul, poate (mai ales la începutul iernii, înainte de a vă obișnui cu aerul rece sau apoi la temperaturi extrem de scăzute) îl puteți folosi și pentru respirație. Pentru alergări lungi la temperaturi scăzute , vă recomand să luați o rezervă în rucsac, deoarece originalul va îngheața în timp

 

  • Lenjerie intimă specială pentru iarnă

Pentru alergări mai lungi în timpul iernii, vă puteți asigura confortul cu lenjeria intimă merino cu cusături plate.

 

Vremea

  • Temperatura

Îmbracă-te întotdeauna ca și cum ar fi cu 10 grade mai mult. În mod logic îți va fi rece la început, dar vă veți încălzi în câteva minute și vă veți simți confortabil. Dacă este frig afară,uscați-vă imediat după alergare. Dacă planificăm o oprire într-un pub în timpul alergării de iarnă sau nu terminăm acasă, luăm un strat inferior complet în rucsac a ne schimba, inclusiv lenjerie și șosete. Este cea mai bună prevenire a renunțării la antrenament din cauza răcelii.

  • Ploaia

Vara, nu trebuie să te stresezi cu ploaia în niciun fel. Când te uzi, te usuci din nou. În plus, este mai plăcut să vă scăldați în apa de ploaie decât sub o jachetă impermeabilă. Pe vreme rece și ploioasă, mă protejez cu o jachetă cu membrană de alergare.

Dar, în cele din urmă, va trebui totuși să-ți dai seama ce ți se potrivește. În fiecare caz, tolerăm altfel temperaturi scăzute și ridicate, ceea ce se potrivește unuia poate fi incomod pentru celălalt. Prin urmare, ia articolul ca o piatră de temelie, inspiră-te, dar întreabă-te mereu dacă asta ți se potrivește și nu te teme să îndepărtezi / să adaugi un strat.

Să fugiți ca vântul și ca gândul!

 

Link-uri utile

 

Autor: Kateřina Balcarová

Imagini: arhiva autorului, pixabay.comunsplash.com

Săptămâna livrării gratuite!

Noutăți

Din data de 26.09 până pe 3.10 livrarea este gratuită pentru comenzile în valoare de 99,00 lei!

Regenerarea după efortul fizic

Noutăți

Atât de des trecută cu vederea și totuși atât de importantă. Pe forma fizică și psihică se bazează rezultatele excelente ale sportivilor, dar le afectează și eșecurile. Dacă neglijăm relaxarea, regenerarea mult timp, aceasta poate duce la boli cronice sau surmenare pe termen lung. Vrei să aflii mai multe? Despre regenerare.

De ce este atât de importantă? Cum să vă regenerați corect și ce să folosiți?

Cum să țineți copii ocupați în pandemie

Noutăți

Un traseu de curaj, jocuri retro, lupte, frisbee și alte sfaturi despre cum să distrați copiii în timpul lockdown-ului.